מיומנות הסליחה – כתבה ופודקאסט באתר מאקו – חתונה ממבט ראשון

קארין שניידרמן ואיתמר עמי רק עברו לגור יחד, וכבר היינו עדים לשני ויכוחים בהם קארין היא זו שהתנצלה בסוף. בפודקאסט "חתונה ממבט ראשון", יובל פגי ועידו פורת מארחים את צוקית אשכולי, בוגרת העונה השנייה ומתי וינברג, מטפל זוגי ואישי, שמתייחסים לסוגיה. אז למה איתמר אוהב את הריבים, והאם קארין מאמצת לעצמה את הרגל ההתנצלות?

אחד הדברים החשובים בזוגיות הוא היכולת להתנצל כשטעיתם. להוריד את האגו, להסתכל על הצד השני ולנסות להבין גם את הרגשות שלו. במקרה של קארין שניידרמן ואיתמר עמי מ”חתונה ממבט ראשון” (רביעי אחרי החדשות, קשת 12), היינו עדים לשתי התנצלויות של קארין. אחת בירח הדבש כשנגעה בנקודה רגישה של איתמר מהעבר, והשנייה בפרק האחרון, כשזמני המקלחת של שניהם התנגשו והיא חששה שלא תספיק להתארגן. ולהתאפר, כמובן.

על מיומנות ההתנצלות, דיברו השבוע יובל פגי ועידו פורת בפודקאסט “חתונה ממבט ראשון”, ואירחו את צוקית אשכולי, בוגרת העונה השנייה, ומתי וינברג מטפל זוגי ואישי. “אני מאוד מאמינה ביכולת להתנצל, היא קריטית”, פתחה יובל בדברים, “אבל אני חושבת שמזיק לא פחות הוא ההרגל להתנצל, בהנחה שההתנצלות היא ריסטרט, למרוח טיפקס מהר מהר. אנחנו מתחילים להרגיש שזה מה שקארין יודעת לעשות”.

“לא בטוחה אם בחיים שלה לפני התכנית היא הייתה מתנצלת”, אמרה צוקית, “גם לדעתי איתמר מת על זה. הוא אוהב את הריבים בשביל להגיע למקום למדנו מהם. אגב, אני נותנת לה קצת יותר קרדיט, אני חושבת שהיא באמת מתנצלת על הטעויות האלה, היא עובדת על זה. יש לה הרבה על מה להתנצל, קארין עשתה לאיתמר ניתוח לב פתוח בדייט ראשון, וזה לא הגיוני לעשות דבר כזה. אבל כשהיא התנצלה, פתאום הוא נפתח. זה לא משנה לו אם היא מורידה מהפאסון שלה 50 או 100 פעם, כל עוד היא מתנצלת והם לומדים מזה הכל טוב”.

בניגוד אליה, מתי טען שהשימוש במשאב ההתנצלות לאורך זמן, הוא לא הדבר הנכון לסיטואציה. “אם מישהו משתמש באותו פלסטר שוב ושוב, שום דבר לא יקרה. בעיניי ההתנצלות הכי טובה היא השינוי במעשים שלך. לעשות טעות זה אנושי, לחזור עליה זה טיפשי. צוקית, את עכשיו נמצאת עם בן הזוג ויודעת שיש משהו בעייתי, בעצם זה שהתנצלת את אומרת ‘סליחה, טעיתי’, אז מה תגידי עכשיו שזה הדפוס שלך? אם מישהו פוגע בי, מתנצל כל הזמן וחוזר? ועדיין, אני לא חושב שקארין שוחקת את ההתנצלות, היא מבינה את הסיטואציה”.

קישור למקור פרסום הכתבה ולהאזנה לפודקאסט

דילוג לתוכן