עשה ואל תעשה: סופ”ש הזוגות – כתבה באתר מאקו – חתונה ממבט ראשון

הזוגות של "חתונה ממבט ראשון" אוטוטו אורזים את המזוודות לקראת המפגש המיוחל, ויש כמה דברים שאסור להם לשכוח. לא, הכוונה היא לא למסרק או משחת שיניים, אלא לחוקים הלא כתובים של סופ"ש הזוגות. אז איך יוצרים רושם ראשוני טוב, ומה אסור לפתוח מולם? דיברנו עם מתי ויינברג, מטפל זוגי ואישי, והרשימה המעודכנת לפניכם

אם יש רגע משמעותי אחד מלבד ההחלטה אם להמשיך הלאה יחד או לא, הוא ללא ספק סופ”ש הזוגות (מוצ”ש אחרי החדשות, קשת 12). זה השלב שבו כל המשתתפים פוגשים זה את זה בפעם הראשונה, ומכירים את האנשים שעולים יחד איתם על הספינה שנקראת “חתונה ממבט ראשון”. מי מהם יצליח להתחבר לאחרים ומי פחות, איזה זוג יעורר קנאה אצל השאר ומה הם יבחרו לשתף מתוך התהליך שחוו עד כה? דבר אחד בטוח – יהיו שם הרבה הפתעות. אז רגע לפני שהזוגות אורזים לקראת רגע האמת, ארזנו להם יחד עם מתי ויינברג, מטפל זוגי ואישי, כמה טיפים שיעזרו להם לצלוח את שלב הרושם הראשוני.

1. עשו: תיאום ציפיות לפני המפגש
עוד לפני שהזוגות נפגשים, חשוב לזכור שאתם לא לבד. בדיוק בגלל זה חשוב לדבר לפני ולהבין מה הגבולות של כל אחד מבני הזוג. “בעקבות העובדה שהם הולכים להיפגש עם זוגות אחרים שלא הכירו לפני, המוטיבציה של כל אחד מהם להיראות יותר טוב בעיני כולם תהיה בשיאה”, מבהיר מתי, וכך כדי לצלוח את הסופ”ש על הצד הטוב ביותר וללא ריבים מיותרים, הם צריכים ליישר קו ולהציב מראש את כל המטרות שירצו להשיג על השולחן. “הם מגיעים למקום שבו ישפטו אתכם מבחוץ ומבפנים גם מבלי שישימו לב לכך”, הוא מוסיף.

2. אל תעשו: השוואות
בין אם תרצו ובין אם לא, מה שישחק תפקיד משמעותי במפגש הוא האינטראקציה עם שאר הזוגות. כל אחד מהם יבחן אחד את השני כדי להבין את ההתנהלות הזוגית, ואסור לשכוח שלכל אחד יש את הקצב שלו. “הזוגות יהיו בסוג של תא לחץ כשלכולם יש את אותן המטרות וכולם רוצים לדעת הכל על הנעשה אצל השותפים האחרים לתהליך”, אומר מתי, “חשוב לזכור שכל זוג נמצא במקום מסוים על הסרגל, וביחסים שונים לחלוטין מהאחרים. כדי להפיק את המיטב מהמפגש, בני הזוג צריכים להתעסק בקשר הזוגי שלהם, לשמור על עצמם ועל התהליך שהם עוברים”.

3. עשו: שמרו על בני הזוג
אחת הסיבות שאנחנו כל כך כמהים לזוגיות היא הרצון לכתף תומכת, ולכן חשוב לראות איך הפרטנר שלנו מגיב לסיטואציה שהוא נמצא בה. “כשבני זוג נמצאים בסביבה שאינה טבעית להם, הציפייה מכל אחד מהם היא להיות במצב של שליטה – אחרי שהמתח יישבר בהומור, השיחות הרציניות יותר יגיעו והחשדנות כלפי שאר הנוכחים תגבר. לכן, על כל אחד מהצדדים לשים לב מתי הפרטנר נמצא בסיטואציה חלשה מבחינתו ולחזק אותו, לשים פילטרים בפה ברגעים הנכונים ובעיקר לשאוב מידע משאר הזוגות תוך שמירה על האינטרס הזוגי”.

4. אל תעשו: שואו לא אותנטי
כולנו חוטאים בסילוף האמת פה ושם, במיוחד כשיש לנו רצון להרשים. אבל דווקא במפגש הזוגות זה יכול להיות מתכון לאסון. “תהיו אתם, תהנו מהרגע ותלמדו ממנו, תשחקו את המשחק בחוכמה למרות שזה דורש לא מעט מאמץ רגשי ואל תעמידו פנים”, ממליץ מתי, “תשאירו את השופוני הזוגי בחוץ, ‘לאבי דאבי’ מוגזם ייחשף בקלות על ידי האחרים, אבל גם אל תיצרו ריחוק ביניכם. לירון ועינת למשל יוכלו להרשות לעצמם להתנשק בנוחות לעיני כל כי הם נמצאים בשלב הזה. לעומת זאת, אם שי והדס ינסו לנהוג כך, זה לא ייראה טוב כלפי חוץ וכנראה שהיא תרגיש גרוע הרבה יותר”.

5. עשו: כביסה מלוכלכת בבית
לפעמים מאוד קל לשתף את כולם בצרות שיש בחיי הזוגיות כדי לקבל פתרונות מאחרים, או אפילו סתם בשביל להוסיף פיקנטיות לחלל האוויר, על אחת כמה וכמה כשמדובר באנשים שנמצאים במצב דומה לכם. אבל תזכרו שאובר שרינג יכול להזיק יותר מלהועיל, במיוחד כשבסוף המפגש אתם חוזרים הביתה עם האחד או האחת שהגעתם איתו. נכון, אין שום דבר רע בלשתף, אבל לבחירת המילים יש משמעות עצומה על המשך הקשר שלכם, והעצות שתקבלו משאר הזוגות בהתאם. זכרו שהמטרה היא זוגיות ולא רק לייצר חברויות חדשות, אז את הכביסה המלוכלכת בבית בבקשה. “אל תשכחו שלמרות הנוכחות של הזוגות מסביב – ההצלחה שלכם קודמת לכל. אם תבינו מה אתם רוצים להפיק מהסופ”ש הזה – אתם תוציאו מהאירוע את המקסימום”, מבהיר מתי.

6. אל תעשו: חוסר טאקט
בין אם תרגישו בכך או לא, יבחנו כל פעולה שלכם במהלך הסופ”ש. החל משפת הגוף, דרך המילים שתבחרו ועד לנושאי השיחה שתעלו בפני כולם. תסמכו עלינו, העצה של מתי תעזור לכם להימנע מסיטואציות מביכות: “תקשיבו לאחרים, ותתנו להם מקום לספר על חוויות מהתהליך. אל תאבדו את הפיוז”. זה לא אומר שעליכם להיות בתענית שתיקה אל מול שאר הזוגות, אבל לזכור שלמילים שתגידו תהיה משמעות גדולה יותר בסיטואציה הרגישה שבה אתם נמצאים וצריך לתת מקום לכולם. אם תצליחו לעמוד בכך, שאר הזוגות ירגישו בנוח להתקרב ולהיפתח בפניכם גם מהמקום הכי רגיש שלהם.

קישור למקור פרסום הכתבה

דילוג לתוכן