מאקו – שפיות בימי קורונה: איך תשמרו על הזוגיות והקשר המשפחתי שלכם בימים אלו?

הקורונה הגיע לפתחנו, פגשה אותנו בהפתעה, כשאנו לא מכירים ולא מוכנים לאירוע עולמי שכזה שמתנהל בבית האישי והפרטי שלנו. ואם בימים רגילים פסח הוא חג משפחתי, לחוץ ומלחיץ, בימים כאלה, בהם מחויבים להישאר עם הילדים, ללא כל פעילות בחוץ – הקושי עולה.

AD
גם בימים רגילים בין 33% ל-35% מהזוגות הרשומים כנשואים ברבנות מתגרשים (בפועל המספר הזה גדול יותר אם כוללים את הזוגות שנישאו נישואים אזרחים), ומדי שנה בסוף חגי ראש השנה ופסח גדלות הבקשות לפתיחת תיקי גירושין. אלה משקפים בעיקר את הקושי של השהייה המשפחתית הצפופה בבית. הציניקנים אומרים כי בסוף ימי הקורונה נגלה שני סימפטומים עיקרים: ילודה מוגברת של ילדי קורונה (Baby Corona) וכמות הבקשות לפתיחת תיקי גירושין.

הקורונה הביאה איתה לא רק את השהייה בבית אלא גם סגר ובידוד. אנחנו כמעט ולא יכולים לצאת “לנשום אוויר”, נאלצים לא לקיים פגישות עם חברים, ועם סבתא וסבא, שפעמים רבות היו חלק מהתנהלות היומיומית שלנו ונתנו עזרה ואף שמרטפות.

על כל אלה מתווסף קושי נוסף לבית, לזוגיות ולמשפחה, הלחץ הכלכלי. החשש של איבוד הפרנסה, סוגיה שכשלעצמה מייצרת לחץ ודאגה, אינה מוסיפה בחלק גדול מהמקרים להתנהלות נוחה.

הקורונה לא רק הביאה חוקים חדשים, אלא גם את אי הוודאות. בימים רגילים ידענו מתי מסתיימת חופשת הפסח למשל, שיש לנו מקור פרנסה בטוח, שאנו יכולים בתוך ההמולה של החג והילדים לנשום אוויר, לצאת לטיול, לפגוש חברים ולשנות אווירה, כל זה כרגע לא אפשרי. אי הוודאות והפחד הם מוטיב פסיכולוגי ידוע שמאיץ רגישות, עצבנות ודאגה.

כשכל אלה מתקיימים ובאים, הדבר עלול לגרום לכעסים ולחוסר יכולת הכלה, והתוצאה היא הרעה ביחסים עד כדי אלימות מילולית ופיזית. רק השבוע דיווח משרד הרווחה על עליה של 760% במקרי אלימות בקרב משפחות. ראוי לציין שמצב זה יכול להיות רלוונטי גם אצל משפחות שלא חוו אלימות וקשיים, אך כאמור, התנאים החדשים והבלתי מוכרים האלה יצרו זאת. אך אפשר גם אחרת.

אז מה עושים? הכלה, תקשורת ועזרה
אז כמובן שישנם כלים וכללים שנכונים להתנהלות בכל השנה ובתקופה זו הם נכונים עוד יותר. מצאו את הזמן לדבר ולתקשר, גם אם זה קשה. לאלה מביניכם שמתקשים לשתף ברגשותיהם נסו בכל זאת לדבר על מה שאתם מרגישים בימים אלה. הבינו כי גם אתם וגם בני זוגכם חווים משהו חדש ולא שגרתי. אם יש דברים שמפריעים לכם דברו עליהם בנחת, כך תוכלו אפילו לצאת מחוזקים מהחוויה הזו. זכרו להגיד את הדברים בצורה רגועה ומרגיעה. לדרך שבה אנו אומרים את הדברים יש השפעה רבה על אופן הקבלה שלהם. הקשיבו לבן או בת הזוג, אל תנסו לצאת צודקים ותנו מקום לנקודת המבט שלהם.

אחת התובנות שתביא איתה תקופה זו היא היכולת להבין ולהסתכל על דברים אחרת. דברים כמו עבודה, בילוים, יציאה לקניון וספורט כבר לא יהיו מובנים מאליהם, והדבר הכי קבוע שנותן לנו חום וביטחון זהו הבית והמשפחה. התנהלו באופן שבו האישה, הבעל והילדים יצאו חזקים יותר, מכילים, מכבדים ואוהבים.

דילוג לתוכן