נישואים ושינויים ,במהלך שנות הזוגיות

אנשים רבים חושבים שהמערכת הזוגית היא כמו מערכת מזג האוויר, אפשר רק לדבר על זה, אבל אי אפשר לעשות בנדון כלום, ובכן טעות מרה, בתפיסתם הם חושבים כי לא ניתן לשנות את “הזדקנות הנישואין”. לרוב הם נותנים לחיי הזוגיות להתנהל מעצמם, עד שקורה ארוע משמעותי ואז יכול להיות מאוחר מידי. ישנם תהליכים טבעים הדורשים התאמה כמו לידת ילדים,, בגרותם של הילדים, עזיבתם את הבית, שינוי קריירה,פיטורים ,קשיי פרנסה, בעיות מיניות, פרישה, ובכלל זה שאר משברים שעוברים על רובנו במהלך החיים.כל משפחה חווה בעיות כאלה ואחרות.

נישואין הם קשר שאינו מפסיק להשתנות ומרבית הזוגות אינם ערים לזה וחווים קושי לקבל זאת, בעיקר זוגות צעירים, שעתידים להתעורר יום אחד לחיים האמיתים – אגב, לכן אני באופן אישי ומיוחד, מקדיש לא מעט ומנסה ליצור שינוי בו זוגות צעירים ,טרם נישואין, יגיעו ליעוץ כדי להבין יותר מה מצפה להם ומה נדרש, זאת על מנת לתאם ציפיות נדרשות שיחסכו מפחי נפש, תיסכול ועצבים, רובם מבקשים להנציח תקופה מסויימת מהעבר וברגע שהרצוי פוגש את המצוי, שם נוצרים פערים ,אכזבות וקושי להכיל. מוסד הנישואין השתנה רבות בעשורים האחרונים, בגלל המודרניזציה, העולם הטכנולוגי, השוני בתפיסת המיגדרים, השיויון וחלוקת הנטל בין גברים לנשים. העולם הקלאסי, בו גבר יצא לעבוד או “לצוד” והאישה הייתה אחראית על הבית והמשפחה-“המלקטת” הוא בגדר עולם הולך ונעלם וגם לפערים אלה תרומה רבה לשינויים, אשר זוגות צריכים להסתגל להם, ולפעמים, הם מקור הבעיה לצורך המשך הקיום למסגרת הזוגית . הבנה מוקדמת של האפשרויות בשלב מקדים, או ראשון לנישואים, יאפשר לזוג להגיע להתאמה ולתכנן את החיים המשתנים שלהם ולייצר התאמה ואמפטיה לצרכים של כל אחד מהם.
רוב הזוגות שמצאו את עצמם בתהליך גירושין נכשלו נוכח הלחצים , השינויים וחוסר הבנת השני על ציר השנים.

הנה כמה עצות חשובות שיעזרו לבנות מערכת יחסים יציבה:

עם הנישואין יש לדעת להיתנתק מהמשפחה הגרעינית ,במובן שלא תהיה התערבות ומעורבות יתר של הורים, אחים ,גיסים וכיוצא בזה בחיים הזוגים.

לבנות יחסים לשלב ההורות, תוך שיתוף והסכמה על דרך החינוך של הילדים, כדי שלא יווצרו הבדלים בעיני הילדים, תסמונת
“ההורה הטוב” “וההורה הרע” .

לבנות “נוהל מריבות” לא לקחת מריבות וויכוחים לזמנים ארוכים, לדעת לתקשר כעס ובהתאם סליחה.

לספק אמפטיה ,עידוד, נחמה והערכה אחד לשני בתקופות נדרשות. ובעיקר בתקופות משבר שצפויות..

לבנות קשר מיני טוב , מהנה, בריא, לדעת למצוא את הזמן הנדרש לכך.

לשמור על רומנטיקה , על מחוות, ….”לעבוד על האהבה” על מנת שתישמר על אש קטנה וחמה.

דילוג לתוכן