7 טיפים מוצלחים במיוחד שיעזרו לכל זוג לצלוח את תקופת החגים

טיפים מוצלחים במיוחד שיעזרו לכל זוג לצלוח את תקופת החגים,
תכננו מראש את החג לפרטי פרטים,
אל תתנו למשפחה להכתיב לכם את החופש וגלו רגישות אחד כלפי השני.
רגע לפני ארוחת החג………

הנה 7  הטיפים שיעזרו לכם לעבור אותו בשלום

פורסם ב YNET- (XNET) בתאריך 29.4.14


במהלך רוב ימות השנה הזוגיות נפגשת לה בסוף היום או בסופי שבוע. אבל אז, או אז, מגיעים החגים. למרות שלרובנו יש מחשבה על חופש ותקופה רגועה, לפעמים דווקא התקופה הזו שבה אנחנו יוצאים מהשגרה מייצרת מצב צבירה לא מוכר מאוד, לא שיגרתי ולחלק אף מעיק. לא זוכרים איך להיות ביחד תופעה ידועה אשר צומחת מדי שנה היא פניות של זוגות לאחר חופשות חג וחול המועד בהגשת בקשות לפתיחת תיקים להליכי לגירושין.
ברור שלא החג והביחדנ’ס הביאו לכך, הם היו רק המאיץ והקטליזטור ליחסים מורכבים וחג כזה או אחר בתוספת ויכוח או מריבה היו הקש ששבר את גב הגמל. עבור הרבה זוגות, תקופת החגים היא משבר אחד גדול.

עצם השהייה הלא מורגלת והלא מפותחת ביניהם היא סיטואציה בעייתית. לא הרבה זוגות רגילים לבלות ביחד, ויותר מכך, לא הרבה זוגות זוכרים איך עושים את זה בעולמנו המטורף, שבה זוגיות מתקיימת רק בין שמונה בערב לשמונה בבוקר, מינוס שעות שינה, שלא לדבר על הילדים. בתקופת החגים אנחנו חשופים יותר לבעיות שלנו. בימים של שגרה אנו לעיתים בורחים למקומות מפלט כמו העבודה, המחשב, שינה מוקדמת או סתם צפייה חסרת תכלית בטלוויזיה. אבל באינטנסיביות שמביאים עמם כמה ימים רצופים של חופשה הדבר קשה יותר, ולפתע אנחנו מגלים שהזוגיות שלנו חורקת, או לעיתים כבר לא קיימת. זוגות שלא מכירים את היכולת לבלות אחד עם השני נכנסים למערבולת של שעמום. שעמום מייצר רגשות שלילים אחד כלפי השני ואף מייצר מתח. מתח מייצר מריבות וכעסים.ואחר כך מה הפלא שחלקם שונאים חגים.

סוג נוסף של זוגות הסובלים משברים הם הזוגות אשר דווקא בחג מקדישים לא מעט זמן לילדים, ובסופו של דבר מוצאים את עצמם ללא כוח, רצון, זמן איכות לעצמם, ללא חשק ורצון לקיים יחסי מין ובכך מגדילים את השחיקה והמתח בזוגיות שלהם. המטרה, בסופו של דבר, היא להיות ביחד ובעיקר להנות מהביחד. אם הוא מנוהל נכון, יש לו תרומה רבה ומשמעותית לזוגיות. וכך, במקום לרוקן את המצברים, חופשה שכזו מטעינה אותנו ברצון לעוד.

איך עושים את זה? בעזרת הטיפים הפשוטים האלו.

1. תכננו מראש את החג, וכנסו לפרטי פרטים: קבעו מראש אצל מי חוגגים את החג ושאר החגים על פני השנה כדי לייצר צדק ושיוויון לכולם, וכך תמנעו ויכוחים ומתחים מיותרים.
2. תכננו את החג עצמו: מתי ומה תהיינה פעילות הילדים אתכם ומתי הפעילות האישית והזוגית האינטימית שלכם. הגדירו לעצמכם מראש מי מבשל, מי עורך קניות, מי מעסיק את הילדים בזמן מסוים ומי דואג להסעות. דאגו לשריין בייביסיטר לבילוי שלכם או לדאוג שמי מהמשפחה יסייע לכם על מנת שגם אתם תהנו מזמן איכות שכה חשוב עבורכם
. 3. נסו לאמץ מילת מפתח שתעשה לכם נפלא: ה ת ח ש ב ו ת. נסו להכיל דברים שכל אחד אוהב במינון הנכון ותראו כי זה עשוי להוסיף לכם ולגרום לכם להרגשה מאוד טובה.
4. השתדלו להימנע ממתח והערות אחד כלפי השני בסביבת המשפחה או שולחן החג. או בכלל.
5. נקודה נוספת למחשבה וישום שמיועדת לחופשת חג זוגית (אבל טובה לכל ימות השנה): תנו תשומת לב אחד לצרכי השני, עשו מחוות קטנות, גלו אכפתיות ותראו יחד איך גם תצלחו את החג וגם תשדרגו את הזוגיות
6. אל תאפשרו לסביבה, ובעיקר למשפחה הלוחצת, לקבוע לכם את לוחות הזמנים והתנהלות החג. דעו להיות אסרטיביים ולהבהיר כי זו גם ההזדמנות שלכם לנצל זמן פנוי לחופשה שהיא שלכם.
7. גלו התחשבות וגמישות כלפי בן הזוג. כולם רוצים לראות ולרצות את המשפחות שלהם, וזה בסדר אם כל אחד מבני הזוג יעשה פשרות עבור האחר. מצד שני, אל תכפו מפגשים שאינם מחוייבים בהכרח לבן או בת הזוג עם משפחה או קרובים שעשויים להעלות את המתח בסביבתכם.

דילוג לתוכן