איך מזהים רומן מחוץ לנישואים

מאמר שפורסם על ידי במדור יחסים באתר XNET

בואו נתחיל מעובדות: בשנה ממוצעת בישראל מתחתנים כ-40,000 בני זוג בעוד מספר המתגרשים עומד על כ-11,000 זוגות. יחס הגירושין עומד על כ-1 ל-3 והמגמה, אם נסתכל על אופן הגידול בשנים האחרונות, ועל תופעות דומות בעולם המערבי, הוא כי בעוד כשנתיים נעמוד בישראל מבחינה סטטיסטית על יחס של אחד לשניים בכל מה שקשור לזוגות מתגרשים.


לגידול בגירושין יש כמה סיבות, ורובן כרוכות בשינוי סגנון החיים שאנו חווים מזה כשני עשורים. למשל, לאור שחרור האישה המבורך והעובדה שנשים יכולות לעמוד בזכות עצמן היום ומנהלות קריירה, חל זינוק מובהק בכל הקשור לבקשות של נשים לפרק את הזוגיות.


עוד תופעה היא תופעת “הסיפוקים המהירים” שפשתה בחיינו לאור האינטרנט ושלל הרשתות החברתיות שהוא מציע. כל גבר (או אישה, הנתונים במקרה הזה, תאמינו או לא, כמעט זהים) שמרגיש מחסור קל ביותר בסיפוק רגשי או פיזי יכול למצוא לעצמו אלטרנטיבה קלה למימוש באופן יחסי. סקר שערכה האקדמיה האמריקאית לדיני נישואין הראה, למשל, כי הפייסבוק מצוין כסיבה לגירושין באחת מכל ארבע בקשות לגירושין בארצות הברית.


כמו כן, חלק מתופעת הסיפוקים המהירים הוא שאנחנו מצפים – כמו שאנחנו רואים בתוכניות ריאליטי, למשל – לפתרון כאן ועכשיו, דבר שאינו ישים ברוב המקרים. לרוב נדרשת עבודה זוגית שכוללת מחוייבות והתחייבות על מנת לשנות דברים, לקבל שינוי מציאותי במערכת היחסים, אבל במקום שבו אין ברירה נוצר אילוץ.


הרבה זוגות שמגיעים אלי אומרים לי את המשפט השכיח “זה לא עבד לנו”, וזהו המשפט שבעיני מסמל יותר מכל את חוסר התקשורת בין בני הזוג ואת חוסר הבנתם מהי זוגיות, והעובדה שזהו מרוץ מרתוני ולא ספרינטים.


מה שפעם היה מקור לבושה גדולה הוא היום כמעט מקור לגאווה. אנחנו שומעים יותר ויותר על מסיבות גירושין, מתנות גירושין והמצב, כך נראה, לא הולך ומשתפר. האם אפשר לעצור את הגלגל הזה, או שמא אנחנו וכל זוגות החברים שלנו עומדים מול צונאמי בלתי נמנע?


שימו לב לסלולרי ולחשבון הבנק



כפי שראינו, יש הרבה סיבות להתגרש, מכסף ועד בכלל, אבל על כולן, כאמור, מאפילה סיבה אחת: הקלות הבלתי נסבלת שבה אפשר לבגוד היום. עם אתרים כמו אשלי מדיסון ושלל אתרים ואפליקציות אחרות שמשדכים בין נשואים למה שהם מכנים “בגידות דיסקרטיות” צריך היום האדם הנשוי לעמוד בפרץ של שלל פיתויים, ולא לכולם זה קל.


למעשה, בסקר מיוחד של מכון הסקרים פאנלס הישראלי, נמצא כי 85% (!) מהציבור הנשוי בישראל בגד או חשב על בגידה בשנים האחרונות. זה נתון כמעט בלתי נתפס, ובוודאי קורע מעלינו את האשליה שלי זה לא יקרה. 85% אומר שגם אם זה לא בן או בת הזוג שלך, מישהו בסביבה הקרובה שלך מנהל רומן, ואי אפשר להיות עיוורים למצב.


אז איך מזהים מצב של בגידה?


קודם כל, חשוב לשים לב לפעילות הוירטואלית (או לפחות הטכנולוגית) של בן זוגכם. נכון, לכולנו יש ססמאות לתיבת הדואר, לחשבון הפייסבוק ולטלפון שלנו, אך לרוב, בוודאי בין בני זוג, הן לא מוסתרות, משום שמפעם לפעם אנחנו צריכים את תיבת הדואר או הפייסבוק – ובוודאי הטלפון – של האדם שאיתו אנו חולקים חיים. מוטב להחזיק איזה קובץ במחשב עם כל הססמאות של שני בני הזוג, ולבחון כיצד הוא או היא מגיבים לרעיון שכזה. אם אין להם בעיה, זה בהחלט יכול לשחרר אנחת רווחה. אך אם הם נלחצים מהרעיון ומתחילים לדבר על “חיים פרטיים”, כנראה שיש במה לחשוד.


במידה ואתם חושדים, מומלץ לדפדף בהיסטורית הדפדפן ולראות האם האתרים שבהם גולש בן זוגכם השתנו. כמובן שאם ההיסטוריה מחוקה זה מעורר חשד באופן מיידי.


בנוסף, בזוגיות בריאה אנו נוטים להעניק פרטיות אחד לשני. בכל זאת, אנחנו חולקים את אותו חלל, אך לכל אחד מבני הבית מגיעה הזכות לנהל שיחת טלפון שקטה במרחב פרטי. עם זאת, אם מתעורר בכם החשד, כדאי שתשימו לב לאינטונציה של בן הזוג שלכם: האם הוא מתחיל ללחוש? אומר “אתקשר מאוחר יותר” בצורה מוזרה? כל אלו אמורים לעורר את חשדכם באופן מיידי, כמו גם נושא הפרטיות: זה בסדר להיכנס לחדר השינה ולנהל שיחה משם, אבל האם הוא עושה את זה כל פעם? בשעות קבועות? האם השתנו הרגלי הסמס שלו או שלה והם מתכתבים הרבה יותר עם מישהו ספציפי?


זאת ועוד, נסו לבדוק – במידה וקיים בכם חשד – האם ההרגלים של בן או בת הזוג השתנו. האם פתאום הוא התחיל להשתמש במילים אופנתיות יותר שאינן שייכות כל כך לחוג מכריכם? האם היא החליטה לעבור שינוי קיצוני כמו צביעת שיער, דיאטת כאסח? האם – ולמרות שזו קלישאה, אנשים עדיין משתמשים בזה הרבה יותר ממה שאתם חושבים – היא התחילה לחזור מאוחר מהעבודה? הוא פתאום מבלה הרבה יותר עם חברים? כל אלו יכולים להיות סימנים מקדימים.


ואחרון חביב, ואולי חשוב מכולם, עקבו אחר ההוצאות הכספיות של בן זוגכם. זהו סעיף שרובנו יכולים לעשות די בקלות, מכיוון שבישראל רוב חשבונות הבנק הזוגיים הם משותפים, וכתוצאה מכך גם פירוטי כרטיסי האשראי. שימו לב אם ישנם חיובים ממקומות שאתם לא מכירים ולא זכור לכם שבן זוגכם בילה שם בעבר, או אם פתאום החצי השני שלכם החל למשוך סכומי כסף ללא הצדקה. אם מישהו בוגד זה כמעט תמיד ייחשף בחשבון הבנק שלו, ולכן שווה להפנות את הזרקור לשם במידה ומתעורר חשדכם.


זוגיות היא פועל יוצא של תקשורת, אמון, הבנה, אמפתיה, כבוד ועיסוק יום יומי על מנת לא ליפול לשגרה חונקת ובעיקר החלטה על מחוייבות והתחייבות לאושר הדדי. כשדברים אלה אינם מתקיימים או נפגעים על ציר הזמן, חפשו לכם יועץ ומטפל זוגי שיסייע לכם לתכנן מסלול מחדש, ואל תפלו למלכודת הקלה שאף פעם לא נגמרת טוב, ומישהו תמיד נפגע.
((צילום: shutterstock)

דילוג לתוכן